Translate - ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΗΣ

SLIDESHOW / ZAKYNTHOS

ΠΩΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΤΑ.......ΒΑΦΤΙΣΙΑ ΤΟΥ ΕΙΣΑΓΟΜΕΝΟΥ ΜΕΛΙΟΥ ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟ!!!!


Το ελληνικό μέλι είναι ισχυρό brand και επειδή ο καταναλωτής είναι πάντα ευαίσθητος στην ελληνική ταυτότητα αρχίζουν οι ελληνοποιήσεις. Κοινώς, τα βαφτίσια. Και βέβαια, η νοθεία. Το «καλό» σενάριο της εξαπάτησης ξεκινά από τις αντικαταστήσεις, ανθόμελο, κατώτερης ποιότητας, που πουλιέται, παράδειγμα, για θυμαρίσιο. 

Το κακό σενάριο: εισαγόμενο μέλι, «κυρίως, Βουλγαρίας αλλά και από άλλες πρώην Ανατολικές Χώρες και χώρες Νότιας Ασίας», υπογραμμίζει ο Νίκος Κατσαρός, «βαπτίζεται ελληνικό με την προσθήκη καραμελοχρώματος εξαιτίας του γεγονότος ότι είναι άχρωμο». Και το χειρότερο σενάριο: εισαγόμενο μέλι αντικαθίσταται μέρος ή κατά ολοκληρία από σιρόπι γλυκόζης, πιο φτηνό, με την προσθήκη πάντα καραμελοχρώματος, για να μοιάζει ελληνικό.

Εδώ να κάνουμε μια παρένθεση: κάθε τόπος έχει και το δικό του μέλι. Άλλο μέλι -και εννοούμε σε ποιότητα, γεύση, χρώμα, άρωμα- βγάζει η Χαλκιδική, άλλο τα Κύθηρα, άλλο η Εύβοια, άλλο η Κεφαλονιά. Κάθε τόπος έχει τις ποικιλίες του: θυμάρι, πεύκο, έλατο, καστανιά, ρείκι, πορτοκαλιά. Οι Έλληνες προτιμούν, κατά μια περίεργη ιδέα συλλογικού υποσυνείδητου, το θυμαρίσιο άρα οι ελληνοποιήσεις τείνουν περισσότερο προς αυτό αλλά όχι αποκλειστικά.

Και μια δεύτερη παρένθεση για να ξέρουμε πού βρισκόμαστε: υπεύθυνος για τη νοθεία δεν είναι μόνο ο παραγωγός που αναγράφεται πάνω στη συσκευασία αλλά και το σούπερ μάρκετ που το βάζει στο ράφι.

Τελικά, ξέρουμε τι μέλι αγοράζουμε;

«Έχουμε κάνει μεγάλο αγώνα να πείσουμε για την έκταση της νοθείας», συνεχίζει ο Βασίλης Ντούρας. «Και νομίζω, χωρίς υπερβολή, ότι βλέπουμε μόνο την κορυφή του παγόβουνου. Ουδείς γνωρίζει με ακρίβεια τις ποσότητες του νοθευμένου μελιού που κυκλοφορούν στην αγορά και ούτε, βέβαια, μπορεί να διακρίνει εύκολα το νοθευμένο μέλι. Ούτε εμείς που είμαστε μελισσοκόμοι τριάντα χρόνια». Και ξέρει πολύ καλά τι λέει.

Γιατί η νοθεία πριν χτυπήσει τον καταναλωτή, χτυπά πρώτα τον μελισσοκόμο. Όταν κλονίζεται η εμπιστοσύνη, κλονίζεται η αγορά, ο κόσμος διστάζει, δεν ξέρει τι να διαλέξει και δεν ξέρει ποιόν να πιστέψει. «Το πρώτο θύμα της νοθείας είναι ο παραγωγός», υποστηρίζει. «Και παρόλο που προσπαθούμε να εξηγήσουμε γιατί το ελληνικό μέλι είναι ακριβό είναι δύσκολο να τα καταφέρουμε. Το μέλι είναι ζωντανός οργανισμός, υπάρχουν οι καλές και κακές χρονιές -φέτος, παράδειγμα, ήταν μια κακή χρονιά- όταν λοιπόν έρχεται και η νοθεία αποδεκατίζεται η αγορά».

Και όταν πλέον το πρόβλημα φτάνει στον ΕΦΕΤ είναι ήδη αργά. Έτσι καταλήγουμε στην αρχή: τι μέλι αγοράζουμε και από ποιόν; Η απάντηση είναι ομόφωνη από όλους. Ελληνικό μέλι. 

Προσέχουμε, όμως, πάντα στην ετικέτα του προϊόντος να αναγράφονται τα στοιχεία παραγωγού/συσκευαστή, η κατηγορία του μελιού, η προέλευση και η ημερομηνία ανάλωσης. Και όταν αγοράζουμε από παραγωγό και όχι από το ράφι εμπιστευόμαστε μόνο αυτόν με τον οποίον έχουμε δημιουργήσει μια σχέση χρόνων, πηγαίνουμε στον τόπο του, τον ξέρουμε και μας ξέρει. Και σε αυτή την περίπτωση ελέγχουμε ότι εξασφαλίζεται το απαραβίαστο του περιέκτη με πώμα ή ταινία ασφαλείας. «Κοινώς», όπως εξηγεί ο κ. Πίττας, «διαβάζουμε προσεκτικά τα ψιλά γράμματα και είμαστε υποψιασμένοι για τις πολύ χαμηλές τιμές στο ράφι». Εκεί που κρύβεται πάντα ο διάβολος!

(Για οποιαδήποτε υποψία απάτης λόγω ανεπαρκούς επισήμανσης ή δελεαστικής τιμής ή αλλοίωσης χαρακτηριστικών του μελιού, επικοινωνήστε με τον ΕΦΕΤ, τηλ. 
213 2145800, www.efet.gr)

Δημοσίευση σχολίου

Copyright © ΧΡΥΣΟ ΜΕΛΙ ΖΑΚΥΝΘΟΥ ΙΙ. Designed by John Tsipas